torsdag 15 maj 2014

Dagens lottovinst - en österikisk tågbiljett!

Vi hamnar lite mitt-i-mellan interrailpass när vi lämnar Schweiz (och våra Swiss Flexi Pass slutar gälla) och innan vi åker från Innsbruk (där vi aktiverar våra interrail-pass) så vi behöver en helt vanlig tågbiljett mellan Buchs och Innsbruk. Min första sökning blev 144€ och jag såg nog ut ungefär så här:


Gick istället till ÖBBs site (via raildudes länk såklart!) och klickade i att vi är en familj och fick upp 78€, bättre, så bra att jag tänkte att jag kostar på oss en platsreservation så vi vet att vi har plats i barntågvagnen. När jag nästan är klar inser jag att jag bokat fel dag. Nu var det nog mer så här:

Så. Börjar om igen (och här i mellan har jag också registrerat mig på ÖBBs site och lyckats bli utloggad pga inaktivitet). När jag nu gör en sökning på rätt dag kommer vårt tåg upp med pris ... 

...
...
...
...
...
...
ARTON, jag säger A R T O N  evråsar! Etta Åtta alltså. Sjukt billigt! 
Special sparscheinpreis 9€ per vuxen, och barnen åker gratis! TJOHO!
Jo, jag kostade på oss en platsreservation också så totalpris 30€!

Nu ser jag nog mest ut så här:

Slutet gott - allting gott. I morgon är en ny dag och nya biljetter att boka. Vi får väl se om jag har lika mycket tur då :D


2 kommentarer:

  1. Inte ens jag hade orkat lägga ner så mycket jobb på en tvåveckorsresa! Är impad att du orkar, och lite orolig för dig :p Gött att du fyndar också såklart, grattis till bra jobb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det är var väl särdeles väl spenderad tid med tanke på att jag "tjänade" 110€ på det :D Den timpengen är det svårt att komma upp i annars :D Och jag tycker ju det är kul att planera, och jag vet att det, för mig, blir en bättre resa på det sättet!

      Radera