fredag 6 juni 2014

Det är nya tider nu - beställ valuta över nätet!

Ja, jag erkänner, det är evigheter sedan jag beställde valuta, de gånger jag har behövt har det varit Euro och det går fint att hämta i den lokala bankomaten här. Så jag surfade ut till min banks hemsida och jo men visst går det fint att beställa valuta på nätet, levereras med rek till mitt postombud, galet smidigt och så slapp jag stressa iväg för att beställa och hämta på banken!

Jag vill gärna ha lite kontanter med mig, så man kan betala bussen, ge dricks eller köpa något på en marknad, och även om det ju alltid går fint att hämta ut mer i lokala bankomater är det skönt att ha ett startkapital tycker jag!


2 kommentarer:

  1. Ja lite kontanter är skönt att ha i beredskap, och så lätt det är att resa runt i Europa nu jämfört med när vi var yngre! EMU är inte så dumt i alla lägen :D

    SvaraRadera
  2. EMU är väl aldrig dumt ;) Och ja, internet har definitivt förenklat saker - inte för att jag reste runt när jag var ung men ;)

    SvaraRadera