onsdag 25 juni 2014

Det finns saker som inte går att planera eller kontrollera - typ väder ....

Det här är inte en resa som är direkt beroende av väder, men klart är att humör på både barn och vuxna är något bättre i lagom tempererat regnfritt väder än i genomblöta regnkläder och isande vindar ;)  Nu börjar vi komma så nära avresa att det faktiskt finns väderprognoser och jag satte lite i halsen över det här:


Fleece-jackorna kommer att komma väl till pass gissar jag :D  Och snöfall i juli kommer att bli något barnen minns tror jag!

När det gäller det här så har vi ju inget annat val än att gilla läget så vi gillar på helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Regn är en sak, kallt regn en annan. Och det sätter också packningen i ett helt annat läge eftersom blöta kläder är ett helt annat problem än smutsiga... Håller tummar fethårt för att det bara kommer några skurar! Och det mestadels när ni ändå befinner er på ett tåg eller så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. mmm, jag avstår gärna skurarna helt jag :D Vår plan är att storebror ska få ha ytterkläder i sin väska för att separera dem från övriga packningen, blir den för tung får jag ta den på magen och hjälpa honom :)

      Radera