fredag 28 februari 2014

Mitt nya hem på nätet - Raildude.com

När vi började planera resan och jag googlade runt så ramlade jag rätt snart in på Raildude.com Först förstod jag inte riktigt vad det var för en sida, sålde dom biljetter? Vem stod bakom informationen? Är det ett tågbolag? En community?

Svaret är lite av varje :D

Det är en community för folk som gillar att resa med tåg. Forumet på sajten är fullsmockat med information om både tåg, resmål, hotell och allt annat du inte ens visste att du funderade över. Här kan du få värdefull information om vilken sida av tåget som är den bästa att sitta på på olika sträckor, hur lång bytestid du behöver på en särskild station eller vilken stationsnära restaurang som har bäst mat!

Här finns också en funktion för dig som söker ressällskap hela eller delar av en resa, en funktion där du kan erbjuda dig att visa andra resenärer runt i din hembygd och en "vän"-funktion, stor tumme upp från mig!

Om du köper dina biljetter via Raildude så stödjer du deras arbete, det ska vi göra i den utsträckning vi kan!

Jag tycker också att om man drar nytta av ett community-forum så ska man också bidra, därför håller jag utkik efter frågor som gäller Sverige där jag kanske får chansen att hjälpa någon annan på samma sätt som jag fått ovärderlig hjälp och tonvis av information! Personerna som driver sajten (och svarar mycket i forumet) har en helt otroligt stor kunskap om det europeiska tågnätverket!

Sajten är också proppfull med information om tåg, tågförbindelser, packning, kartor - you name it, it is here!

Så - tänker du ut och åka tåg i Europa? Då ska du först surfa in på raildude.com!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar