tisdag 1 juli 2014

Dag 2: Basel - Luzern

Det är bara att erkänna nattåg är inte vår grej hur praktiskt det än är, det blir inte mycket sömn.... Så vid halv åtta gav vi upp och ställde fram medhavd frukost - kanongott bröd vi köpt på bageri i Köpenhamn, yoggi och nybryggt kaffe, sedan var den dåliga nattsömnen bortglömd. Väl framme i Basel så gjorde vi ett rekordkort besök i Frankrike och med det lyckades vi även besöka tre länder på 15 minuter blankt :) Vi köpte Prezels och kaffe och gick ut i solen en stund innan vi hoppade på tåget till Luzern. Ett "vanligt" IC tåg, exemplariskt rent, och på skärmen fanns inga försenade tåg alls, som en dröm alltså! I Luzern har vi besökt Kapellbrucke och Gletsher Garden - ätit gott, köpt choklad och såklart cachat lite! Nu krashar vi i hotellsängen och säger: bis morgen!









4 kommentarer:

  1. Den där bron känner jag igen, är den typ uråldrig? Från 1400-talet eller nåt? Isf har jag varit vid den!

    Kanske krävs det lite vana av europatågåkning för att gilla det där med nattåg. Men ni hamnade ju mitt i smeten på ett nafs iaf! Ska bli jäklans spännande att följa er resa vänner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Käkade fåren upp mitt svar nu tro?

      Radera
    2. Igen då... Det är dem gamla berömda saken till bro och jag är glad att du följer o kommenterar! Nästa luff får kanske börja o sluta med en flygresa :)

      Radera
    3. Haha! Asså, det finns ju för och nackdelar med alla sorters transportmedel ;)

      Radera